Extra informationsbrev 2
Extra informationsbrev 2
Ny TV-, bredbands- och telefonileverantör
Korrigering av tidigare lämnad information:
I det föregående extra informationsbrevet (utskickat den 4 februari) skrev vi att beställning av tekniker på plats bör göras i samband med att ni kontaktar Telenors kundservice. Detta stöd hanteras tyvärr inte av Telenors kundservice.
I stället ska ni som önskar hjälp av tekniker på plats den 2 mars anmäla detta till Ingvar Carlsson, mobil: 0705-761377, eller e-post: annette.ingvar@telia.com. Detta måste göras senast den 13 februari.
Påminnelse om Telias mailadresser
Ni som önskar hjälp med att byta mejladress från en operatörsbunden ”Teliaadress” till t.ex. Gmail- eller Hotmailadress samt hjälp med att spara eventuellt befintliga mejl i mappar så ni kan komma åt innehållet efter bytet. Ni ska senast den 10 februari anmäla er till Ingvar Carlsson, mobil 0705-761377 eller e-post annette.ingvar@telia.com. Ni som vill ha hjälp utan föreningens inblandning kan kontakta Per Linder, MIAXEL Datorservice, Torsvik, mobil 0709-995017. Det kostar 625 kr/tim. med RUT-avdrag plus 150 kr i reskostnader.
Befintliga avtal om streamingtjänster:
Följande gäller för befintliga streamingavtal, enligt uppgift från Telenor.
- Tjänster som beställts direkt från C More/Netflix m.m. på nätet kommer fortsatt att fungera. I stället för att de går över Telias bredbandsförbindelse kommer de att gå över Telenors bredband.
- Om en streamingtjänst såsom C More eller Netflix m.m. har beställts av Telia och ingår i deras TV-tjänst så bryts sådana avtal när föreningen bryter avtalet med Telia.
Gåshaga 6 februari 2020
Styrelsen